понедељак, 15. април 2013.

ГЛАГОЛСКИ ОБЛИЦИ (ВЕЖБАЊА)


                                                                ГЛАГОЛСКИ ОБЛИЦИ
Вежбање
1. Подвуци неличне глаголске облике:
радити, спавам, бих радио, схвативши, исплетен, сањајући, гледао сам, седела

2. Следеће личне глаголске облике сврстај у глаголска времена и глаголске начине:
аорист, потенцијал, имперфекат, презент, плусквамперфекат, футур други
ГЛАГОЛСКА ВРЕМЕНА
ГЛАГОЛСКИ НАЧИНИ

3. Допиши тачан одговор на цртици:
Глаголски облик који означава време у садашњости је  ______________________, а време у будућности ___________________. Радње у прошлости означавају следећа глаголски облици __________, ____________ и _______________.
4. Одреди инфинитивну и презентску основу следећих глагола:
стићи ______________________________/______________________________
рећи _______________________________/______________________________
видети _____________________________/______________________________
чути _______________________________/_______________________________
јести ______________________________/________________________________

5. Подвуци глаголе који имају исту презентску и инфинитивну основу:
гледати, чекати, мислити, отићи, волети, мрзети, белети, сањати, красти

6. Препознај глаголски облик у следећим реченицама. Уколико се ради о личном глаголском облику одреди лице, број и род (уколико га има).
Боље је умети него имати. ________________________________________________
Сањам о летовању. ______________________________________________________
Аска је живела, а вук је уживао. ___________________________________________
Његова злодела ће изаћи на видело. ________________________________________

7. Допуни: Радни глаголски придев служи за грађење следећих сложених глаголских облика: ______________________________________________________________________.

8. Упиши облике 1. лица једнине и 3. лица множине презента следећих глагола:
спасти ___________________________; писати ________________________________
бринути __________________________; ковати _______________________________
певати ____________________________; носити ________________________________
бријати се _________________________; оканити се _____________________________
сломити ___________________________; вапити ________________________________

8. Упиши облике 2. лица једнине и 3. лица множине следећих глагола:
засукати ___________________________; почети _________________________________
пећи _______________________________; сећи __________________________________
врћи _______________________________; жети __________________________________
храмати_____________________________; клети _________________________________
вући ________________________________; стрићи _______________________________
стругати _____________________________; јахати _______________________________

9. Допуни следеће реченице одговарајућим облицима глагола извинити се и извинути се:
Морам да се _______________________ због онога што сам учинио.
Ако се ____________________, заболеће ме леђа.

10. Напиши све облике аориста глагола казати и рећи:
КАЗАТИ:   1. _______________      1. ______________РЕЋИ: 1. __________ 1.__________
                    2. _______________      2. ______________             2. __________ 2.__________
                    3. _______________      3. ______________             3.___________3.__________

11. Подвуци тачан одговор:
Аорист се гради од инфинитивне/презентске основе.

12. Упиши треће лице једнине презента и аориста следећих глагола:
                                    ПРЕЗЕНТ                                                          АОРИСТ
потрчати                  ______________                                            _____________
стати                        ______________                                            _____________
видети                     ______________                                            ______________
ухватити                 ______________                                            ______________

13. Одреди да ли се ради о трећем лицу једнине аориста или презента:

Он увек нешто погреши. _______________________  Ево, и сад погреши. ______________
Она редовно стиже на ручак. _____________________  Кад пре стиже аутобус? _________
Малопре дође мој друг. __________________________ Чекамо да он дође. ______________

14. Упиши 1. и 2. лице једнине аориста следећих глагола:
писати _______________________________; бринути _____________________________
чути _________________________________; видети ______________________________
разумети _____________________________; држати ______________________________
отићи ______________________________/________________________________

15. Заокружи тачан одговор.
Имперфекат се гради од презентске основе. ДА НЕ
Имперфекат се гради од глагола несвршеног вида. ДА НЕ
16. Напиши све облике имперфекта следећих глагола:
гледати: 1. ____________________     1. ______________________
               2. ____________________     2. ______________________
               3. ____________________     3. ______________________

17. Одреди врсту, лице, број и род (уколико га има) подвучених глаголских облика:

А) Један човјек којега је болио зуб, срете другога човјека где јауче  из гласа, па га запита шта му је, а кад му овај одговори да га је ујела змија, он му рече: „Е, ја мишљах тебе боли зуб!“

је болео _____________________________;  срете ________________________________
јауче ________________________________; запита _______________________________
одговори ____________________________; је ујела _______________________________

18. Подвуци облике имперфекта у тексту:
    Један сиромах живљаше у једној пећини и немаше ништа до једну шћер, која бијаше много мудра и иђаше свуда у прошњу, па и оца свога учаше како ће просити и паметно говорити.

19. Следеће глаголе стави у 1. лице једнине  и 3. лице множине имперфекта:
певати ___________________________; писати _______________________________
носити ___________________________; бринути ______________________________

20. Који глаголски облик налазимо у народним пословицама:
Испеци, па реци.
Двапут мери, једном сеци.
Своје чувај, туђе не дирај
Налазимо ____________.

21. Одреди врсту, лице, број и род (уколико га има) подвучених глаголских облика:
Не шал`те се главом! – искоси се Ђука чисто љутито. – Јок! То нипошто да нисте урадили! Омдах ћете му укварити ову добру вољу!
не шал`те се  _____________________________________
искоси се      _____________________________________
ћете укварити ____________________________________

Који је глаголски облик у овој реченици употребљен у значењу забране? ______________ Зашто? _______________________

22. Упиши облике другог лица једнине и друго лице множине императива следећих глагола:
казати _______________________________; ковати _________________________________
разумети _____________________________; певати _________________________________
пити _________________________________; испећи ________________________________
засући ________________________________; засукати ______________________________
вући _________________________________; стругати _____________________________
врћи _________________________________; гајити _______________________________
зујати ________________________________; разбити ______________________________

23. У следећим реченицама подвуци неличне глаголске облике и напиши који су:

а) Проводи време у канцеларији испијајући кафу и разговарајући са колегама. _____________________________________________________________________________
б) Издржати сва искушења – најтеже је у нашем послу. _____________________________________________________________________________
в) Ветар би фијукнуо подигавши људе на прсте и расплашивши јато гладних гавранова.
____________________________________________________________________________

24. Упиши облике глаголског прилога садашњег од следећих глагола:
носити ________________________________; горети _______________________________
прегледати _____________________________; пећи ________________________________
бринути _______________________________; прелетати ____________________________
предавати ______________________________; признавати___________________________
задавати _______________________________; разумети _____________________________

25. Упиши облике глаголског прилога садашњег од следећих глагола:
бити ___________________________________; прочитати ____________________________
кренути ________________________________; забринути се __________________________
отрести _________________________________; ићи _________________________________

26. Напиши:
3. лице једнине футура првог глагола доћи _________________________________________
1. лице једнине потенцијала глагола играти се ______________________________________
2. лице множине плусквамперфекта  глагола радити ________________________________
2. лице једнине перфекта глагола јести ____________________________________________
1. лице множине футура другог глагола сећи _______________________________________

27. У следећим реченицама подвуци сложене глаголске облике и одреди њихову врсту, лице, број и род (уколико их имају):
а) Кад би јелен им`о крила/ То би брза птица била __________________________________
б) Све беше родило, али изненада удари град. _____________________________________
в) Пеко лета ће ловити рибу на реци, а затим ће ићи од села до села. _____________________________________________________________________________
г) Често сам се смејао. __________________________________________________________

28. Напиши трпни глаголски придев од следећих глагола:
видети ___________________________________; лити _______________________________
чути _____________________________________; покренути __________________________
држати ___________________________________; увести _____________________________


29. Из следећег текста издвој просте и сложене глаголске облике:
      Опет Батаки закуца на прозор, а дечак осети вртоглавицу и срце поче снажно да му лупа, јер је то звучало готово као да ће изговорити најзад праву реч. – Ја сам теби испричао шта сам све видео – рече дечак. – Испричај ти мени шта си ти доживео.

ПРОСТИ ГЛАГОЛСКИ ОБЛИЦИ
СЛОЖЕНИ ГЛАГОЛСКИ ОБЛИЦИ

29. Из следећег текста издвој личне и неличне глаголске облике:
Када родитељи најзад одоше, дечак је стојећи крај врата и гледајући за њима мислио како су га ухватили у клопку. – Сад они ликују што су ме тако удесили да не могу дићи главу с књиге докле год се они не врате – помислио је.
ЛИЧНИ: _________________________________________________________________________
НЕЛИЧНИ: __________________________________________________________________________
30.  Допуни празна места у табели глаголима у задатом облику
ИНФИНИТИВ
ПРЕЗЕНТ
ПЕРФЕАТ
ФУТУР I
Ићи
Идем
Ишао сам
Ићи ћу


Седео сам


излазим





Помагаћу
Шапутати




Враћам




Секао сам


31. Пронађи глаголе у следећем тексту и наведи у ком су глаголском облику, лицу, роду и броју.
Тројанци су се испред Ахилеја склонили у град, само Хектор остаде испред Скејских врата. Узалуд га са зидине преклињаху отац и мајка да се уклони кад буде угледао Ахилеја.
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________

32. Наведене глаголе упиши на одговарајуће место водећи рачуна о њиховом облику: написаћу, потрчао сам, исеци, угледах, спавам, будем писала, читаху, бих радио, био сам прескочио, ићи ћу, потрчах, знам, ручали су.

презент:_________________________________________________________________
аорист: _________________________________________________________________
перфекат: _______________________________________________________________
имперфекат: _____________________________________________________________
плусквамперфекат: ________________________________________________________
футур I: _________________________________________________________________
футур II: ________________________________________________________________
императив: ______________________________________________________________
потенцијал: ______________________________________________________________

33. Подвуци енклитичке облике помоћних глагола из следећих реченица:
1. Ја сам те чекао на киши док си ти седео у топлој соби.
2. Рећи ћу само теби ко су они.
3. Увек си био добар према мени па ћеш зато добити један леп поклон.

34. У ком глаголском облику су следећи глаголи: насмејавши се, смејући се, насмејан, насмејао, насмејати, трчала, трчати, трчећи, претрчан, претрчавши, попуњен, рећи, играјући, пекао, нацртан, написавши, видео, седећи, отишавши.

инфинитив: __________________________________________________________________
радни глаголски придев: _______________________________________________________
трпни глаголски придев: _______________________________________________________
глаголски прилог садашњи: _____________________________________________________
глаголски прилог прошли: ______________________________________________________

35. Напиши како од наведених глагола гласи облик презент (1. лице једнине), императива (2. лице једнине) и глаголски прилог садашњи.

инфинитив
презент
императив
Глаголски прилог садашњи
Спавати



Махати



Сипати



Шетати



Узимати



Зидати



Гледати



Стићи




36. Напиши како гласи трпни глаголски придев глагола:
унети ______________________ приспети ___________________ однети ______________

37. Састави реченице у којима ћеш искористити глаголе у наведеним облицима:
1. Глагол читати у инфинитиву: ______________________________________________________________________________
2. Глагол радити у радном глаголском придеву:
______________________________________________________________________________
3. Глагол забринути се у трпном глаголском придеву:
______________________________________________________________________________
4. Глагол слушати у глаголском прилогу садашњем:
______________________________________________________________________________
5. Глагол погледавши у глаголском прилогу прошлом:
______________________________________________________________________________

38. Напиши следеће глаголе у одричном облику:
смем       ___________        летим ___________              знам ______________
мислим  ___________         умем  ___________               хоћу ______________
волим     ___________         пишем __________              спавам _____________

40.  Подвуци облике презента у следећим одломцима:

          Онда ја потегнем сјекирицом, те им пребијем ону ногу, па их ухватим те згулим с њих три мјешине, и покупим у њих сав мед, па притоварим на пијевца и однесем кући. Кад дођем кући, а то ми се родио отац, па мене пошљу богу по водицу.“
                                                                          (народна приповетка „Лаж за опкладу)
          
         „Окреће се Живко у месту, окреће се грешни Сретен око себе и око Живка, окрећем се ја око себе па око Сретена и с њим заједно оптрчавамо Живка. Не направимо ни први круг честито, а ми се сва тројица срушимо онесвешћени од вртоглавице. Најпре паднем ја као Месец, на мене се сручи Земља, а на њу Сунце. Направи се једна гомила, нити знаш ко је Месец, ко Сунце а ко Земља. Видиш само, вири једна нога Сунчева или нос Земљин или тур Месечев.“
                                                                                (Бранислав Нушић „Аутобиографија“)
    Старац ме прима за руку и сад заједнички савлађујемо посљедњу кратку узбрдицу, а кад стигнемо до самог врха, мјесец изненада одскаче иза дрвета пред нама и укаже се блистав, смањен и невино миран изнад сусједне брдске косе.“
                                                                               (Бранко Ћопић „Поход на мјесец“)


41.  Подвуци облике аориста у следећим одломцима:

       Сиромах отиде плачући у пећину и каже све шћери. Она позна да су јаја варена, и рече оцу да пође починути и да ће се она за све бринути. Отац је послуша и отиде спавати, а она дохвати пињату и настави на ватру пуну воде и боба, па кад свари боб, зовне ујутро оца и рече му да узме рало и волове пак да иде орати покрај пута куда ће пасати цар.
                                                                 (народна приповетка „Девојка цара надмудрила“)
      „Али кад погледах Јоцу, ја се зачудих. Некака мрачна тајанственост била је на њему... Он се поче вртети, пруживши најпре врат и крећући раменима; па после поче издизати руке као што чини човек кад га сврбе леђа, или га стеже хаљина под пазухом... Чујем како се затворише врата од капије и одсудно видим на лицу моје матере онај озбиљан израз који се на њој види само кад је говор о мојој женидби. “
                                                                                                   (Лаза Ларазевић „Ветар“)
       „Утом спази он на друму, нешто мало ниже, једна кола се уставила те кочијаш сишао и везује око коњске опреме што се искидало, а у колима седе два господина. Оде Брба низ друм и приђе тој господи. Извесно их је питао колико је сати, јер и један и други погледаше у сатове и одговорише му.“
                                                                                              (Бранислав Нушић „Хајдуци“)
      „Тек пошто дечаци одоше за неким послом и око јаме се све утиша, он се попе уз први степеник, вирну напоље, па брже-боље искочи и зажди према ивици шуме.“
                                                                                       (Бранко Ћопић „Орлови рано лете“)
42. Подвуци облике имперфекта  у следећем одломку :  
        „Велике промене на небесима дешаваху се пред њима; дуж реке се продужише густе шуме, у којима су ломили жбуње и рили по кишници дивљи вепрови; копци кружаху над њиховим главама и испраћаху их до подножја брда, на која почеше да се, изнемогли, успињу... Куће и кућишта заборавише, на жену и децу више нису мислили, а своју муку и зној осећаху све јаче. Би им мрско да живе и мрско да се сећају својих на дому.“
                                                                                            
43. Подвуци облике перфекта у оломцима:
      Био један цар, па имао три сина и једну кћер, коју је у кафезу хранио и чувао као очи у глави“     (народна бајка „Чардак ни на небу ни на земљи“)
      „Када су јој рекли да јој је муж и домаћин погинуо, није веровала. Четрдесет ноћи чекала је она Василија на обали Мораве седећи под Тополом за коју су везивали чамце кад би одлазили.“
                                                                                                    (Добрица Ћосић „Корени“)
   „Тако, на пример, једном кад нам је објашњавао помрачење, извео је нас тројицу испред клупе. Најпре је позвао некога Живка, највећега ђака мећу нама, коме су већ и бркови пробили и кога су сви професори саветовали да се жени. Прозвао га и поставио га тако да га сви можемо видети.“
                                                                                    (Бранислав Нушић „Аутобиографија“)
У неколико случајева употребљен је облик крињег перфекта. Издвоји га: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

44. Подвуци облике плусквамперфекта у одломцима:

„Цар главом бијаше изишао и попео се на ону планину откуда су они коњаници гледали чобана, те и он гледао све што је било.“
                                                                (народна приповетка „Аждаја и царев син“)
„Пошто им беху свезали колена кад су им били скинули опанке, то им босе ноге беху раскпречене“ – „Били су им везали руке на леђа, али им преко лица нису бацили никакве крпе“ –„Скидоше их драгони и положише на кола, сред дворишта оних кућа крај којих беху ухваћени и везани“.   (Милош Црњански, „Сеобе“)

45. Подвуци облике потенцијала у тексту:

   Жене су, опет, најчешће поручивале Дјеву с Младенцем и свету Петку, па би се на благочестивој икони нашле овјековечене и питоме голубије очи какве грмечке чобанице... Тако би, на примјер, неком косматом вучјем свецу утрапио у руке ловачку пушку или карабин умјесто крста.“       (Бранко Ћопић, „Школска икона“)

46. Из следећег одломка издвој тражене глаголске облике:

„Чобан пође кроз шуму, и идући чујаше и разумеваше све што говоре тице и траве и све што је на свету. Кад дође к овцама и нађе их све на броју и на миру, леже мало да се одмори. Тек што легне, али долете два гаврана те падну на једно дрво и почну се разговарати својим језиком“
                                                                                    (народна приповетка „Немушти језик)
аорист: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
импрефекат: __________________________________________________________________
презент: ______________________________________________________________________
глаголски прилог садашњи: _____________________________________________________

47. Од датих глагола начини глаголски прилог садашњи:
УПОЗНАВАТИ, ТЕЋИ, МАХАТИ, УСПАВЉИВАТИ, ДАХТАТИ
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

48. Личне глаголске облике подвуци једном, а неличне са две црте:
Пред Божић мало која кућа имађаше њешто жита, а због слабог саобраћаја у оно вријеме, жито је споро долазило с мора у градове, а бездушни трговци ударише превелике цијене. Шумовити и сточни крајеви помагаху се којекако, хранећи се бијелим смоком, кољући стоку, али голо Петрово Поље нити има шума, нити стоке!

49. Из наведеног одломка издвој глаголске облике и одреди им врсту (назив):

– Ту ти је отац! Чекај да му кажем!
Како бјеше тек зора, и путници неодлучно стајаху на обали, то и нехотице сви обратише пажњу овој сцени. Свет се расклони у два реда, пуштајући напред инвалида.

____________________________                              ________________________________
____________________________                              ________________________________
____________________________                              ________________________________
____________________________                              ________________________________

50. Из наведеног одломка издвој глаголске облике и одреди им врсту (број, лице, род):
– Ћути! – рече капетан с ужасом на лицу, па притрча богаљу.
– Да ниси ти, војниче, газда Благојев син?
– Јесам, господин капетане! – рече војник, састављајући ногу и штаку и дотакнувши се по војнички капе.

____________________________                              ________________________________
____________________________                              ________________________________
____________________________                              ________________________________
____________________________                              ________________________________

51. Из наведеног одломка издвој глаголске облике и одреди им врсту (број, лице, род):
Поп и ђак ходали кроз једну велику планину, па их онђе ухвати ноћ. Видаћи они да већ не могу тај дан приспјети куда су били наумили, стану гледати тамо-амо кроз прећину ђе би преноћили.

_____________________________                                _________________________________
_____________________________                                _________________________________
_____________________________                                _________________________________
_____________________________                                

52. Из наведеног одломка издвој глаголске облике и одреди им врсту (број, лице, род):
Певачи, што су их били истерали на чело пука, умукоше. За ловачким псима официра, који су јахали пред пуком, димећи из лула, било је потрчало мноштво сељачких паса, који су после, изгубивши траг за повратак, лутали бесциљно.
_______________________________                              ________________________________
_______________________________                                _______________________________
_______________________________                                _______________________________
_______________________________

53. Наведене глаголе напишу у траженим глаголским облицима:
ГЛАГОЛИ
ИМПЕРФЕКАТ
АОРИСТ
ФУТУР 2.
ПОТЕНЦИЈАЛ
ВУЋИ, 3. л. мн.




ПИТИ, 2.л. мн.





54. Из наведеног одломка издвој глаголске облике и одреди им врсту (род, број, лице):
– Прођи ме се , жено, Бог с тобом!
Али она све више наваљиваше на њ. Најпосле јој човек рече: – Ако ти кажем, ја ћу одмах умрети.
Она опет једнако да друкчије не може него да јој каже.

––––––––––––––––––––––––––                                          ––––––––––––––––––––––––––––
––––––––––––––––––––––––––                                          ––––––––––––––––––––––––––––
––––––––––––––––––––––––––                                          ––––––––––––––––––––––––––––
––––––––––––––––––––––––––
55. Подвуци личне глаголске облике:
Копајући, иде, желео је, сакривена, планираће, тражити, затвори, били су нашли, прочитавши, исекли би, закачињаше, падао, се буду припремили
56. Наведене глаголе напиши према траженим захтевима:
ГЛАГОЛИ
ФУТУР 2.
ИМПЕРФЕКАТ
ПОТЕНЦИЈАЛ
ФУТУР 1.
ПРЕСКАКАТИ, 3. л. мн




ЉУБИТИ СЕ





57. Глагол НОСИТИ напиши у облику:
а) глаголског прилога садашњег           –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
б) другог лица множине потенцијала   –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
в) трећег лица множине имперфекта    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
г) другог лица множине императива    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
д) трећег лица множине плусквамперфекта –––––––––––––––––––––––––––––––––––

58. Како гласи инфинитивна, а како презентска основа глагола:

                                                 ИНФИНИТИВНА                             ПРЕЗЕНТСКА
ДИЋИ                                     ___________________                       _________________
ПЛЕСТИ                                 ___________________                      __________________
КАНУТИ                               ____________________                      __________________
ГРИСТИ                                 ____________________                     __________________
59. Глагол ВУЋИ напиши у облику:
а) другог лица једнине имперфекта         –––––––––––––––––––––––––––––
б) првог лица једнине императива           –––––––––––––––––––––––––––––
в) трећег лица једнине презента               –––––––––––––––––––––––––––––
г) трећег лица множине аориста               –––––––––––––––––––––––––––––
д) глаголског прилога садшњег               ––––––––––––––––––––––––––––––

60. Из овог одломка издвој глаголске облике и напиши им назив:
Имао отац седам синова, седам свађалица, свађајући се, занемарише сав кућни посао и све им пође наопако. Било је себичних и рђавих суседа који се радоваху њиховом свађању. Забринувши се, њихов отац једном окупи синове око себе.
____________________________                             ________________________________
____________________________                             ________________________________
____________________________                             ________________________________
____________________________                             ________________________________

61. Глагол БРИЈАТИ напиши у облику:
а) другог лица једнине имперфекта                     _________________________________
б) првог лица множине императива                    _________________________________
в) глаголског придева трпног                               _________________________________
г) глаголског прилога садашњег                          _________________________________
д) другог лица множине футура 2.                      _________________________________
ђ) трећег лица множине потенцијала                  _________________________________
е) другог лица једнине футура 1.                         _________________________________

62. Наведене глаголе напиши у траженим облицима:
ГЛАГОЛИ
АОРИСТ
ПЛУСКВАМПЕРФЕКАТ
ИМПЕРАТИВ
ПРЕЗЕНТ
ИСПЕЋИ, 1. л. мн.




ОПЛЕСТИ, 2. 6. јд.






63. Глагол ЈЕСТИ напиши у облику:
а) глаголског придева трпног                        __________________________________
б) трећег лица множине имперфекта            __________________________________
в) глаголског прилога садашњег                    __________________________________
г) трећег лица множине аориста                    __________________________________
д) другог лица једнине императива               __________________________________
ђ) трећег лица једнине м.р. плусквамперфекта ________________________________



51 коментар:

  1. Koристан блог. Поздрав!
    Ево једног линка: https://www.facebook.com/pages/Pitajte-lektora/487407561320184

    ОдговориИзбриши
  2. Лепо да је неко прочитао блог! Хвала на коментару.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. izvini al ima 4 oblika u proslosti a ne 3 kao sto je receno u pocetnim zadacim, a to su:
      aorist, perfekat, imperfekat i pluskvamperfekat

      Избриши
    2. izvini al ima 4 oblika u proslosti a ne 3 kao sto je receno u pocetnim zadacim, a to su:
      aorist, perfekat, imperfekat i pluskvamperfekat

      Избриши
    3. Jelena idi na psihijatriju da se lecis

      Избриши
  3. Nemaju resenja :( kako da znam dal je tacno?

    ОдговориИзбриши
  4. Можемо ли некако да добијемо решења теста?

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala Vam na ovim vežbama!!! Možemo li dobiti, nekako, odgovore da bismo mogli da proverimo?

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман17. мај 2015. 06:47

    Da li mozemo dobiti resenje od svih zadataka?
    Hvala!

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман19. мај 2015. 00:40

    Da li mogu dobiti resenja? Hvala unapred.

    ОдговориИзбриши
  8. Kako da znamo da li smo dobro uradili jer nemamo resenja?

    ОдговориИзбриши
  9. Mozemo li dobiti odgovore? Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Пa дoнијесеш беби ќaрић oнa ћe ti ga dati

      Избриши
  10. Mozete li da mi posaljete odgovore da bih proverila Hvala!!!

    ОдговориИзбриши
  11. Hvala na ovom. Da li mogu da dobijem rešenja?
    Unapred zahvalna

    ОдговориИзбриши
  12. Možemo li dobiti rešenja! Hvala unapred!

    ОдговориИзбриши
  13. Mogu li dobiti rešenja testa?Hvala i pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  14. Oprostite da li mi možete poslati rešenja?

    ОдговориИзбриши
  15. Kako mogu dobiti resenja da proverim da li mi je tacno. Hvala Vam

    ОдговориИзбриши
  16. Da li mogu dobiti resenja kako bih proverio da li mi je tacno. Hvala Vam.

    ОдговориИзбриши
  17. Da li mogu dobiti rješenja na mail. Hvala.

    ОдговориИзбриши
  18. Resenja da li možemo dobiti. Hvala.

    ОдговориИзбриши
  19. Da li mogu dobiti resenja testa na e mail (snex70@gmail.com)
    Unapred zahvaljujem.

    ОдговориИзбриши
  20. Анониман5. март 2023. 07:59

    Hvala za zadatke jako znace za vezbu. Da li postoji mogucnost da se dobiju resenja: ivanan.jankovic@gmail.com

    ОдговориИзбриши
  21. Odlican test! Voleli bi da imamo i resenja. Da li ih mozete objaviti ili poslati? Hvala unapred!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako mozete poslati mail je done19@gmail.com. Hvala jos jednom!

      Избриши